Systém duálneho vzdelávania

Duálne vzdelávanie je systém odborného vzdelávania a prípravy na výkon povolania, ktorým sa získavajú vedomosti, schopnosti a zručnosti potrebné pre povolanie. Vyznačuje sa najmä úzkym prepojením všeobecného a odborného teoretického vzdelávania v strednej odbornej škole s praktickou prípravou u konkrétneho zamestnávateľa.

Systém duálneho vzdelávania je výnimočný tým, že vytvára partnerský vzťah medzi zamestnávateľom a žiakom, ktorý je definovaný vo forme učebnej zmluvy, ktorá upravuje práva a povinnosti zmluvných strán vo vzťahu k praktickému vyučovaniu žiaka.

Ďalším dôležitým aspektom systému duálneho vzdelávania je aj vzťah medzi zamestnávateľom a školou uzatvorený na zmluvnom základe vo forme zmluvy o duálnom vzdelávaní, ktorá upravuje najmä rozsah, podmienky a koordináciu odborného vzdelávania žiaka s učebnou zmluvou, teda koordináciu teoretického a praktického vyučovania žiaka. Za celé praktické vyučovanie zodpovedá zamestnávateľ, ktorý súčasne znáša všetky náklady spojené s jeho realizáciou.

Praktické vyučovanie v systéme duálneho vzdelávania sa vykonáva na pracovisku praktického vyučovania u zamestnávateľa za asistencie kvalifikovaných odborníkov z oblasti strojárstva v súčinnosti s majstrami odbornej výchovy jednotlivých stredných škôl. Teoretické vyučovanie študenti absolvujú v odborných učebniach stredných škôl.

Spoločnosť HF NaJUS, a.s. aktuálne spolupracuje so strednými školami:

V študijných odboroch:

  • mechanik nastavovač

  • mechanik mechatronik

V učebnom odbore:

  • nástrojár

 

Praktické vzdelávanie prebieha vo výrobných priestoroch spoločnosti HF NaJUS, a.s. za asistencie kvalifikovaných odborníkov z oblasti strojárstva v súčinnosti s majstrami odbornej výchovy jednotlivých stredných škôl.

Teoretické vyučovanie študenti absolvujú v odborných učebniach stredných škôl.

Pre žiakov systému duálneho vzdelávania sú pripravené nasledovné benefity:

  • prospechové štipendium

  • odmena za produktívnu prácu

  • stravovanie u zamestnávateľa

  • mimoriadne odmeny za proaktívny prístup k práci a štúdiu